کد خبر: ۱۶۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

 مقام خویش را مرهون خون شهدا بدانید

شهید محمدجواد صادقی در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: همواره در خط امام باشید، سنگر شهیدان را خالی نگذارید و بازماندگان شهدا را از خویش نرنجانید، علم خویش در خدمت به اسلام و محرومین صرف کنید و مقام خویش را مرهون خون شهدا بدانید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید محمدجواد صادقی پانزدهم شهریورماه ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مذهبی در روستای جوشقان از توابع آباده چشم به جهان گشود و در دامان پاک پدر و مادری دلسوز و مهربان رشد و تربیت یافت. 

وی پس از دوران کودکی وارد فضای مدرسه شد و دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت، در سال آخر دوره راهنمایی وی با اوج‌گیری انقلاب اسلامی هم‌زمان شد و به صف انقلابیون علیه رژیم ستم‌شاهی پیوست و در راهپیمایی‌ها و تظاهرات، شرکت فعالی داشت. 

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تحصیل ادامه داد و هم‌زمان به خدمتگزاری به انقلاب و مردم مشغول بود، با شروع جنگ تحمیلی همراه پدر و برادرش به‌سوی جبهه نبرد حق علیه باطل رهسپار شد و مدتی بعد به عضویت سپاه پاسداران درآمد و هم‌زمان موفق به اخذ مدرک دیپلم شد.

 وی در طول دوران جنگ مسئولیت‌های مهمی را برعهده داشت و در عملیات‌های بسیاری شرکت نمود و سرانجام پس از سال‌ها جهاد در راه خدا، در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۴ در عملیات کربلای ۴ در منطقه شلمچه جان به جان آفرین تسلیم و به برادر شهیدش پیوست.

 مقام خویش را مرهون خون شهدا بدانید

وصیت شهید:

بار خدایا در حالی این وصیت‌نامه را می‌نویسم که تمام بدنم به لرزه افتاده و می‌ترسم این جان ناقابل مورد قبول تو واقع نشود، برادران و خواهران عزیز، دنیا با همه زرق و برق و تجملاتش، در هنگام مرگ و در سرای آخرت به هیچ نمی‌ارزد، پس، از دنیا برای آخرت بهره بگیرید. 

هیچگاه از یاد خدا غافل نباشید و همواره او را در کارهای خود شاهد و ناظر ببینید، برای سلامتی و ظهور امام‌زمان (عج) دعا کنید و پشتیبان ولایت‌فقیه باشید، همواره در خط امام باشید، سنگر شهیدان را خالی نگذارید و بازماندگان شهدا را از خویش نرنجانید، علم خویش در خدمت به اسلام و محرومین صرف کنید و مقام خویش را مرهون خون شهدا بدانید. 

خواهران محترم با حجاب کامل اسلامی و تربیت صحیح فرزندان راه پیروزی اسلام را هموارتر نمایید، از همه دوستان آشنایان، اقوام و بستگان و خانواده‌ام حلالیت می‌طلبم.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان